Sunday, January 15, 2012

Bayangan Cinta

http://haziq-cerdik.blogspot.com


Di ketika malam ku ditaburi kesunyian malam yang amat dingin. Angin sentiasa bertiup kencang cukup telah membuktikan malam yang amat dingin. Aku adalah aku yang ditaburi bayangan hitam yang telah melakar sejarah penceritaan pencintaan hati ku ini.

Di hati aku ada kamu.. Di hati kamu tiada aku. Teringat selalu bayangan kamu yang tidak pernah ter “DELETE” dalam minda ku… Kerana bagi ku “CINTA BUKAN LAH SUATU PERMAINAN” walaupun aku masih lagi di usia mentah ku. Sehingga kini ku masih sayang pada mu. Mungkin tidak pernah akan kamu menyedarinya kerana hati mu telah jatuh di gengaman yang lain.

Mungkin ini lah cinta.. Selepas sekian lama kamu menghilang, kini aku telah mampu untuk jalani hidup berserta senyum ku. Namun tidak pernah aku terlupa kamu, kerana “HATI SAYA ADA AWAK”..

Di saat aku termenung seorang diri, aku di sampuk dengan teguran orang tua ku menceritakan anak perempuan teman mereka yang telah duduk di hadapan rumah ku kini telah kembali semula untuk menetap di sini. Dari kerancakkan cerita mereka membuktikan bahawa mereka amat menyukai anak rakan mereka itu.  Kalau tak silap nama perempuan tu ialah, Zatul Najiha.

Zatul Najiha lebih mesra di panggil Jieha, semangkit rapat dengan keluarga ku. Di setiap pulang kerja ku, tidak pernah tidak orang tua ku menceritakan pasal Jieha. Aku memang tidak pernah melihat wajahnya. Aku hanya mampu membayangkan wajahnya melalui penceritaan orang tua ku sahaja.

Hari semangkin hari berlalu pergi. Setiap hari ku hanya dibayangi dengan penceritaan mengenai Jieha. Walau aku tidak pernah mengenalinya, tetapi aku tahu cerita akan dirinya. Orang tua ku seolah-olah memberi isyarat ke atas diri ku untuk cuba mengenali diri Jieha kerana mereka amat menyukai Jieha.

Setelah sekian lama aku mengenali Jieha dengan hanya melalui penceritaan orang tua ku, kini aku telah jatuh cinta pada dirinya. Memang tidak pernah sekali kami bertemu namun, kini aku telah mula sentiasa memerhatikan Jieha di setiap pulang kerjanya.

Namun sehingga kini aku tidak berani untuk melafazkannnya kepada Jieha. Dua tahun berlalu pergi aku hanya mampu memendamkan nya. Aku tidak berani untuk melafazkan cinta untuk kali kedua ku. Fikiran ku kini di belunggu perasaan serba salah ku kepada diri ku yang hanya mampu menahan kesesakkan cinta yang hanya mampu di pendam sahaja.

Apa yang mampu ku lakukan?? Apa yang patut aku lakukan??? Sejujurnya memang aku tak mampu untuk melafazkan cinta buat kali kedua ku.. Diri ku semangkin di propagandakan oleh perasaan cinta ku sendiri. Jika aku terus begini, masihkah aku mampu boleh tersenyum di dunia hadapan ku????

Dunia tolong la aku untuk saat terakhirnyaaaaa……

Aku, Dia dan Kamu
http://haziq-cerdik.blogspot.com












3 comments:

  1. sis, dah masuk blog u, comel je kan blog ni...cantik...

    ReplyDelete
  2. Sis ke admin ni? Bukan bro?

    Jika cinta baru berputik dihati, yang lama akan kusemai semula, menjadi bibit2 cinta agung untuk menguatkan cinta kedua kalinya..
    Sangat romantik post2 dalam ni..

    ReplyDelete

kOmen laa...haa..tulis jee...walaupOn anda bukan seorang blOgger pOn, tapi anda pOn bOleh cOment jugakk..dah tulis??? ok..klau dah tq.cOment anda tidak akan dipaparkan sehinga sye membaca nyee dan sye akan membalas nyeee.... Aku, Dia dan Kamu.. >si blOgger yg supOrtingg....<

Jom Lawat Page Lain...+...

Nak FOlo ikOt cni pOn bOleh laaa...Klik Jewwww