Monday, September 12, 2011

Kisah Cinta Aku



Suatu pagi yang hening. Teringat cerita cinta aku pada mu. Perkenalan kita walau tidak sampai sedetik bagi mu, tetapi amat bermakna bagi ku. Memang sedih bila teringat kenangan kita ni. Namun kenangan ni semua tetap akan berlalu seperti angin sahaja. Sekali pun aku menangis air mata darah sekali pun, kau tetap tidak akan memperdulikan aku. Tetapi kenapa aku?? Cinta memang menyakitkan. Aku memang tak reti bercinta dan tak pernah bercinta. Tetapi bila aku melihat mu, aku benar-benar percaya bahawa kamu adalah jodoh aku.

Teringat saat pertama kali kita berjumpa. Tak silap aku bulan puasa. Waktu tu kolej aku buat lawatan ke asrama kau dan buka puasa di sana. Tak sangka dengan senyuman dan mata kau, telah benar-benar mencairkan hati ku. Tak sangka betul. Tapi itu lah realiti. Aku tak pernah rasa segila ini. Ternyata aku benar-benar telah jatuh cinta. Mungkin ini yang dipanggil cinta pandang pertama. Aku terus memandang kau sehinggalah aktivit berbuka puasa di tempat kau telah tamat. Tapi sempat jugaklah aku bergambar dengan kau. Hermmmm… Hapy sangat-sangat sebab ada jugak gambar yang boleh dibuat kenangan kita bersama walau sekejap sahaja. Tapi waktu tu sempat jugak aku mintak no telefon kau untuk dijadikan medan komunikasi kita kelak.

Hari demi hari, kita semangkin rapat. Kita tak pernah terputus komunikasi. Teringat lagi waktu pertama kali kita nak keluar sama-sama. Waktu tu aku memang semangat gila lah. Sangup pinjam kereta kawan tu. Huhu. Tak silap aku jugak, waktu tu dah nak cuti raya. Kawan-kawan aku semua dah balik kampong halaman, tapi aku tetap tunggu sampai kau cuti. Ingat lagi hari yang sama jugak, kau tunggu aku kat terminal sampai aku naik bas. Waktu tu petang dan hujan. Aku ingat lepas tu kita susah nak jumpa lagi. Sebab masing-masing ada keluarga kan. Tapi tak sangka, kita berjumpa lagi. Dan semangkin kerap kita berjumpa. Walau jauh untuk bertemu, tapi aku tetap akan datang.

Tak lupa jugak waktu aku bawak kau jumpa keluarga besar aku. Sampai nenek aku pun kenal kau. Mak aku memang dah bagi “Green Light” dah.. Saat tak pernah lupa bila aku suap kek dekat kau depan keluarga aku. Pertama kali aku buat macam tu dekat perempuan. Huhhh..

Tapi sejak akhir-akhir ni, masalah sering datang dalam hubungan kita. Kadang-kadang memang kita tak mampu nak menangani semua masalah ini. Tapi aku tetap cuba, sebab aku memang sayang sangat dekat kau. Aku percaya sangat hubungan kita akan kekal. Tapi ternyata kepercayaan aku terhadap kau hanyalah sia-sia. Sayang dan janji kau terhadap ku hanyalah rekaan semata-mata. Semuanya berakhir bila kau memutuskan untuk kembali kepada teman lama mu. Hancurnya hati ni.

Menangis aku tulis cerita ni. Tergamak kau buat aku macam ni. Mungkin ini lah pengajaran dalam percintaan. Aku memang dah sayang, cinta dan percaya gila dekat kau. Hakikat tetap hakikat. Realiti juga tetap realiti. Tapi aku tetap tak kan melupakan hubungan kita ni. Rupanya, aku adalah tongkat yang kau jadikan tempat bergantung sehinga kau sembuh dan boleh berjalan semula. Aku tak pernah nangis sebab perempuan. Tetapi tak sangka kau lah orang pertama yang buat aku macam ni. Ermmmmmmmm


Aku, Dia dan Kamu
http://haziq-cerdik.blogspot.com

7 comments:

  1. sdey ny..bla org xmghargai cinta kita kt die kn....

    ReplyDelete
  2. insyaAllah kalau ade jodoh ade..tapi kena usaha..nak dapat sesuatu bukan mudah..mugkin perit pada mulanya..tp insyaAllah pengakhiran yg baik..:)

    ReplyDelete
  3. sedey glew ble cinta x dihargai...sy faham sbb sy penah rase ape yang awk rase...sy sayangkan dye..sy serahkan cinta sy 100% utk dye..taruh kepercayaan..sanggup habiskan byk duet beli topup semata2 nk dengar suara dye...tp semuanya hancur...sy redha..sy berdoa pada tuhan..."ya Allah berikan ak kesabaran..tenangkan jiwa ini...tunjukkan ak jalan yang benar...tabahkan hatiku..ya rabb..." ape2 pown terjadi...kuatkan semangat yer...bersabarlah saudara :)

    ReplyDelete
  4. sy prnh ditinggalkn tnpa reason even die sygkn sy... skrg juz kwn tp kwn tu ssh..it takes time to heal it.

    ReplyDelete

kOmen laa...haa..tulis jee...walaupOn anda bukan seorang blOgger pOn, tapi anda pOn bOleh cOment jugakk..dah tulis??? ok..klau dah tq.cOment anda tidak akan dipaparkan sehinga sye membaca nyee dan sye akan membalas nyeee.... Aku, Dia dan Kamu.. >si blOgger yg supOrtingg....<

Jom Lawat Page Lain...+...

Nak FOlo ikOt cni pOn bOleh laaa...Klik Jewwww