Wednesday, February 9, 2011

Gitar dan Batu Api

Ada sebuah cerita di suatu perkampungan yang terletak di New York. Terdapat dua orang remaja yang bergaduh sesama sendiri mengenai bidang yang diceburui oleh mereka. Seorang bernama “Mr. Haziq Gitar Electric” dan yang seorang lagi bernama “Mr. Haziq Gitar Tong”. Mereka berdua adalah seorang yang jenis meminati seni. Selain itu, terdapat juga “Batu Api”  yang menyelit dalam perbualan dan perbalahan mereka. Terdapat beberapa perbualan atau perbalahan mereka yang “Aku, Dia, dan Kamu” sempat ikuti. Dan ini semua khas untuk pembaca setia laman “Aku, Dia dan Kamu”.


Mr. Haziq Gitar Electric:  Wei zaman dah mOden laa…org semua men gitar pakai electric tpi kO je men   pkai tOng buruk kO 2…hahahaha

Mr. Haziq Gitar Tong   : Aq diturunkan ke dunia ni seperti ini, sO cm ni la aqq… jgn kO nk sindir perjuangan seni aq di dunia iniiii…ermmm

Batu Api                       :  Apa yg kO org gadOh2 niii??? jOm la kite g lepak kt dangdut…  mlm ni kn mlm jumaattttt…bek punyeeeee….. Saloma de tau mlm niiii….

Mr. Haziq Tong Electric : Diam la kO Batu Apiii…!!! kO mne thu pasal seniii… yg kO thu cume Saloma kO sahajaaaa…asal mlm jumaat sahaja dangdut kerja kO.. betOl2 kn la seluar kO dulu yg terkOyak tengahnyaaaa….

Mr Haziq Gitar Tong      : Wei jgn kO cOba untuk menukar tOpic mu itu… Perbalahan kita masih belOm tamattttt!!!!.... aq masih tersinggung dengan kata2 mu yg menusuk perutku iniiii….

Batu Api                            : Aku bOleh setle semua masalah kO org berduaaaa….ni kepale bapak kO “Mr. 
Haziq Gitar Electric” dan ini kepala bapak kO “ Mr. Haziq Gitar Tong…kalau kO org berani, pijak lah kepala bapak lawan kO orggg…

Mr. Haziq Tong Electric : Da 2 mne kpale bapak kO?????

Mr Haziq Gitar Tong      : A’ahh… Bapak kO xde kpale kee “Batu Api”???? Pinjam je lah kepala mak kO dluuuu….

Batu Api                        : Agak biadap kamu berdua ini.. Selama keturunan aku, belum ada lagi keturunan aku yang tiada kepala termasuklah bapak aku. Okkk… demi membuktikan yang bapak aku ada kepala, aku letak kepala bapak aku sekali….

Mr. Haziq Tong Electric : Bagusss2.. tpi nanti, kalau kepala bapak kite kne pijak, tubuh badannya masih ada lagi… Apa kata kite pijak satu badan sekali terusss…. ????

Mr Haziq Gitar Tong      : Aku setuju dengan kata2 kO…. Mulai sekarang kite berkawannnn..

Batu Api                         : cadangan yg bagus oleh kamu itu….tapi aq ada sedikit munsykil lahhhhhhhh ………………………………………………………………………………..

Cerita ini sampai disini sahaja kerana, aku tidak dapat menghafal dialog-dialog mereka lagi. Tuntasnya, semua dalam dialog diatas adalah seorang yang kurang didikan agama, patriotik dan ilmu ibadah. Perlu diberi penekanan disini mengenai anda yang sedang membaca, atau anda yang sedang makan, tidur, dan juga aktiviti-aktiviti lain seperti bersukannnnnn…….

*gambar diatas adalah gambar hiasan semata-mata dan tidak ada kena mengena dengan Mr. Haziq Gitar Electric, Mr. Haziq Gitar TOng dan Batu Api


Aku, Dia, dan Kamu

1 comment:

  1. Batu Api memainkan peranan sebagai batu api dengan bijaknya. Even part dia ajak gi dangdut tak serupa plan nak batu apikan orang, namun benda sama dijadian asas pergaduhan. Ni komedi tahap amerika, komedi serius!

    ReplyDelete

kOmen laa...haa..tulis jee...walaupOn anda bukan seorang blOgger pOn, tapi anda pOn bOleh cOment jugakk..dah tulis??? ok..klau dah tq.cOment anda tidak akan dipaparkan sehinga sye membaca nyee dan sye akan membalas nyeee.... Aku, Dia dan Kamu.. >si blOgger yg supOrtingg....<

Jom Lawat Page Lain...+...

Nak FOlo ikOt cni pOn bOleh laaa...Klik Jewwww