Thursday, September 29, 2011

Aku Hanya Sang Perindu Kamu

http://haziq-cerdik.blogspot.com

Benar kata orang cinta itu tak selalu memiliki. Cinta itu juga tak selalu indah. Hanya yang bercinta sahaja tahu betapa siksanya cinta apabila dipersiakan. Seharusnya cinta itu indah. Tapi megapa cinta menjadi penyiksaan. Aku ingin dia dan aku mahu dia menemani hidupku. Tapi aku hanyalah sang pencinta yang hanya terbang sendiri di langit biru yang tak bertepi.
Mulanya indah tetapi akhirnya penyiksaan. Mampukah aku melawan arus perasaan cinta yang muncul tanpa diduga. Siapakah aku untuk membuang cintaku sendiri.

Aku hanyalah pemerhati sendiri. Awalnya ceritaku, apabila gadis itu muncul di hadapan ku. Muka ku tersusun ketat kerana malu akannya. Tetapi sebutir perkataan tidak mampu ku ucapkan kerana kehadirannya adalah sepintas lalu. Aku tahu namanya. Aku tahu semua akannya, walaupun ku yakin dia tidak pernah mengenaliku.

Sejak pandangan ku dikaburkan oleh kehadirannya, aku mula menjadi sang pemerhatinya. Dari hari ke hari, aku tidak pernah terputus untuk memerhati wajahnya dan memahatkan di dalam mindaku. Hatiku sering menyebut namanya. Mataku sering memperlihatkannya. Tidurku hanyalah memimpinya semata-mata. Aku menyimpan perasaan ini sendiri ku, walaupun amat berat jika aku tidak mampu untuk meluahkannya. Realitinya memang aku tidak mampu untuk menyatakan hasratku ini untuk memilikinya.

Setelah sekian lama aku mengikuti jejak gadis itu, hatiku menjadi sering gila akannya. Mengapa tidak sangup untuk aku meluahkan semua ini. Berat aku untuk memikirkannya. Cinta. Adakah apa yang kurasakan ini adalah cinta???.. Tetapi mungkin kah?? Kerana cinta biasanya mesti Adam dan Hawa yang saling mencintai. Tetapi gadis itu tidak pernah tahu akan sekian lama bahawa aku memendam perasaaan akannya.

Aku terlambat. Aku memang terlambat untuk menunggu aku bersedia menyatakan hasrat perasaanku kepadanya. Sehingga suatu hari aku menerima berita akan penikahannya. Sunguh kecewa hati ini kerana aku tidak sempat menyatakan hasratku. Biarpun dia tidak pernah mengenali diri ku, namun aku akan sentiasa mengenalinya untuk seumur hidupku. Aku tidak boleh lagi seperti dulu memerhatikan mu. Namun, pandagan ku tidak akan pernah kabur untuk menyimpan wajahmu di setiap sudut walaupun hidupmu sudah dimiliki oleh orang lain. Doa ku adalah untuk kebahagiaan mu sentiasa.

Tetapi aku rindu akannya sepanjang hidupku….huhhhhhhhhh


Aku, Dia dan Kamu,
http://haziq-cerdik.blogspot.com








7 comments:

  1. baru je masuk blog ni. tak berapa nak tao identiti blog ni.. sorry.. but.. kalau story kat atas tu benar.. just satu je pesanan untuk u..

    Allah menemukan kita dengan cinta yang salah agar kita menghargai cinta yang lebih indah..

    ReplyDelete
  2. bercinta x semestinya memiliki, ..Allah akan temukan kita dengan insan yang terbaik...(*_*)

    ReplyDelete
  3. dalam surah al imran"sesungguhnya ape yg kamu rase baek mgkin buruk n mgkin ape yg kte rase buruk kpada kite tapi realitinyer adalah yg terbaik utuk kite.sesungguhnya Allah itu maha mgetahui n bijaksana "...

    ReplyDelete

kOmen laa...haa..tulis jee...walaupOn anda bukan seorang blOgger pOn, tapi anda pOn bOleh cOment jugakk..dah tulis??? ok..klau dah tq.cOment anda tidak akan dipaparkan sehinga sye membaca nyee dan sye akan membalas nyeee.... Aku, Dia dan Kamu.. >si blOgger yg supOrtingg....<

Jom Lawat Page Lain...+...

Nak FOlo ikOt cni pOn bOleh laaa...Klik Jewwww